Tracklista #13 – Kopozytorki

data wpisu: 28.09.2019

Wszystkich spragnionych wiedzy i wrażeń słuchowych zapraszamy
na czternaste spotkanie z Tracklistą Marcina Dymitera,
pt. Kopozytorki

Czy świat muzyki jest światem otwartym i dostępnym dla wszystkich? Temat kompozytorek to wątek ukazujący relacje i możliwości jakie daje język sztuki. Szczególnym momentem zmian jest przełom XIX i XX wieku. Poezja, proza, nauka i muzyka stały się polem wyrażania wiedzy, ekspresji. Nowoczesność, awangarda, emancypacja i nowy język muzyki.
Bohaterkami pierwszego tegorocznego spotkania z Tracklistą Marcina Dymitera będą kompozytorki muzyki eksperymentalnej i elektronicznej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
3.10.2019
na II p. Katowice Miasto Ogrodów 
w Studio BDK (nr 204) godzina. 18:00
Wstęp wolny
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej.

Tracklista dotychczas prezentowana była m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im. M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.
www.emiter.org/
~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej. 

Tracklista dotychczas była prezentowana m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im.M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.

www.test.biurodzwieku.pl/emiter/
www.emiter.org/

Biuro w Sanatorium 17–18.08.2019

data wpisu: 30.07.2019

17 i 18 sierpnia, Biuro Dźwięku Katowice (BDK) w ramach szóstej edycji festiwalu Sanatorium Dźwięku zaprezentuje swój kwadrofonicznym soundsystem w formie instalacji dźwiękowej w sokołowskim parku. Jego horyzontalne rozmieszczenie pozwoli na poszerzenie przestrzeni odbioru i dynamiczną spatializację na dużą skalę. Improwizowane pejzaże dźwiękowe zagrają na nim zaproszeni artyści: Krzysztof Freeze Ostrowski, Wawrzyniec Wróblewski, Piotr Wojtczak oraz kuratorzy BDK: Jan DybałaPiotr Ceglarek.

Będzie to kolejna odsłona kwadrofonicznych eksperymentów rozpoczętych w Biurze Dźwięku Katowice w 2015 roku rownolegle z programem tygodniowych Mikrorezydencji, w których do tej pory udział wzięli: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski, FOQL & Edka Jarząb

Do usłyszenia!

Mirt – koncert

data wpisu: 31.05.2019

Biuro Dźwięku Katowice zaprasza na koncert Tomasza Mirta. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rok 2018 był dla Mirta bardzo pracowity dzięki czemu światło dzienne ujrzały trzy projekty nagrań terenowych, ścieżka dźwiękowa do serialu produkcji HBO „Ślepnąc od świateł” oraz album „Decaying Land” nawiązujący do płyty „Vanishing Land” z 2013r. 

Tegoroczny album „Greed” jest znacznie mroczniejszy od swoich poprzedników, usłyszymy na nim połączenie rytmicznych struktur z modularnymi melodiami. W dalszym ciągu Mirt posługuje się rozmaitymi teksturami począwszy od migotliwych dźwięków natury wybrzmiewających w czasie zmierzchu, po atonalne paterny prosto z systemu modularnego. „Greed” zaczyna się od nagrań terenowych oraz połamanych syntetycznych dźwięków powoli zagęszczając strukturę przeistacza się w majestatyczne z drony z powoli rosnącym pulsem. Druga część albumu staje się jeszcze bardziej motoryczna i miejscami bardziej pogodny niż poprzednie produkcje. Mimo to album zachowuje kinowy i oniryczny charakter, które zdążyliśmy poznać przy okazji wcześniejszych prac Mirta. Wszystko kończy się powoli ewoluującym minimalnym transem, który zdaje się zostawiać nas bez żadnych konkluzji – intrygujący, ale jednocześnie niepokojący.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

7.06.2019 r. (sobota)
godz. 20:00
Miejsce: Katowice Miasto Ogrodów (Biuro Dźwięku Katowice – sala 204, II p.),
Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice
wstęp wolny

Warsztaty – Sound Design z Mirtem

data wpisu: 31.05.2019

Biuro Dźwięku Katowice oraz gość specjalny Tomasz Mirt zaprasza na warsztaty poświęcone praktyce związanej z kreowaniem i pozyskiwaniem dźwięków na różne potrzeby. Program warsztatów obejmie tworzenie (synteza) lub pozyskiwanie (field-recording) audialnych elementów, które w połączeniu mogą być wykorzystywane m.in. w produkcji filmów, gier, animacji, na potrzeby koncertów, słuchowisk czy przedstawień teatralnych. Uczestnicy pod okiem Mirta będą mieli okazję zapoznać się z alternatywnymi metodami pracy sound designera, który w swoim procesie twórczym wykorzystuje nagrania terenowe oraz syntezator modularny.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Udział w warsztatach jak zawsze bezpłatny.
Liczba miejsc jest ograniczona.

Link do formularza zgłoszeniowego:
https://tinyurl.com/warsztatymirt

Zgłoszenia przyjmujemy do godz. 12:00, 4 czerwca 2019 r.
Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach powiadomimy drogą mailową 5 czerwca.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tomek Mirt – kiedyś na dachu studia grał z kolegami w piłkę dzikimi jabłkami, nagrywał przez telefon informacje Mazowieckiego Centrum Kryzysowego i blokował klawisze w syntezatorze kablem żeby ten wydawał dźwięk bez końca. Tak powstawały albumy Brasil and the Gallowbrothers Band. Potem malował i kleił okładki we własnej wytwórni catsun, żeby dalej robić to też w MonotypeRec. Jednocześnie zaczął nagrywać domofony i łączyć moduły syntezatora kablami, aby mieć z czego składać solowe płyty. Z tego połączenia wychodzi coś między ambientem, soundtrackiem, techno i pewnie czymś jeszcze.

Kiedyś w tajskiej dżungli za długo nagrywał deszcz i zafascynowany tym założył Saamleng – wytwórnię, która wydaje tylko nagrania terenowe. Brakowało mu modułów do nagrywania kolejnych solowych płyt, więc ze znajomymi zaczął je robić powołując do istnienia Xaoc Devices. Wydał tyle CD, winyli i kaset w normalnych i zmyślonych wytwórniach, że już sam nie wie ile ich było i które z nich się liczą, wydał nawet dyskietkę. Grał na wielu festiwalach, z różnymi osobami i wiele osób coś o nim napisało. Nagrał też muzykę do znanego serialu, ale nie sam. Teraz gra koncerty bo właśnie wydał płytę pod tytułem Greed.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

8.06.2019 r. (sobota)
godz. 12:00–18:00
Miejsce: Katowice Miasto Ogrodów (Biuro Dźwięku Katowice – sala 204, II p.),
Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice
wstęp wolny

Mikrorezydencja BDK #13 – FOQL & Edka Jarząb

data wpisu: 07.05.2019

Kolejny gość Mikrorezydencji BDK – Justyna Banaszczyk aka FOQL w ciągu kilku lat wydała imponującą ilość muzyki na najróżniejszych nośnikach, m.in. nakładem New York Haunted, Always Human Tapes, Gooiland Elektro, czy Pointless Geometry. Jej hipnotyczny i nietuzinkowy styl wyrasta z industrialnych i mrocznych korzeni, a dzięki słabości do eksperymentu, ciężaru i najbardziej innowacyjnych zakątków muzyki tanecznej, unika banału, co słychać również w jej występach na żywo. Artystka kojarzona z kolektywem Oramics 26 kwietnia wydała nową płytę, “Dumpster diving know-how”, która ukazała się nakładem CGI Records z Atlanty.

W kwietniu 2019 roku Justyna przebywała na rezydencji dźwiękowej w Klangedum Studio / WORM w Rotterdamie gdzie pracowała nad cut-upowym słuchowiskiem pt. „It will sound different when there are bodies in the room”, w którym mieszają się historie o Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, wspomnienia, sample z archiwum SEPR, archiwa artystki, a także materiały powstałe w Holandii. W Katowicach Justyna będzie kontynuować pracę nad tym projektem, a także pracować nad nowym projektem z performerką / wokalistką Edką Jarząb.

Edka Jarząb – performerka i artystka dźwiękowa, zajmuje się głosem i sonosferą przestrzeni publicznej. Uczyła się metody „głębokiego słuchania“ u Pauline Oliveiros i indyjskiego systemu hindustani raga w Waranasi. Założyła kolektyw djski Pinku Room.
Śpiewa w grupie improwizatorek Syreny. Tworzy przestrzenie dźwięku w teatrze tańca i w filmie.
Współpracuje z Centrum Sztuki Współczesnej U-jazdowski, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Stołem Powszechnym/Strefa Wolnosłowa i QO2 w Brukseli.

Koncert podsumowania trzynastej (kwadrofonicznej) Mikrorezydencji odbędzie się 24 maja 2019 r. (piątek)
o godz. 20.00 w Studio BDK (sala nr 204)
na II p. Katowice Miasto Ogrodów.

Wstęp wolny!
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y !

Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas odwiedzili nas: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski.

Wykłady BDK: Piotr Tkacz – Scena brazylijska

data wpisu: 29.03.2019

Opublikowany w 1928 „Manifesto Antropófago” proponuje bardzo ciekawe spojrzenie na brazylijską kulturę. Na tekst Oswalda de Andrade i koncepcję kulturowego kanibalizmu powoływali się twórcy z nurtu tropicália, a echa takiego podejścia słychać również w gatunkach takich jak baile funk czy tecno brega a nawet kompozycjach Chico Mello i Jocy de Olivery. Przede wszystkim tych zjawisk będzie dotyczyła prelekcja Piotra Tkacza uzupełniana materiałami audiowizualnymi.

 

Piotr Tkacz – improwizator, organizator, DJ. Publikował między innymi w „Czasie kultury”, „Glissando”, „2+3D”, „Dwutygodniku”, „Fragile”, „Jazz Forum”, „M|I”. Prowadzi audycję „Zasypywanie kanonu” w Radiu Afera. Zaangażowany w takie inicjatywy jak cykl „za duszno”, festiwal muzyki improwizowanej „FRIV”, „Warsztat dźwięków”, „Nasłuch aktywny/pasywny”.
Współtworzy zespoły: Kurort, Radioda, Revue svazu českých architektů, Stupor, Tkacze, Lata, Sumpf. Nagrywał także z Alice Hui-Sheng Chang, Seijim Morimoto, Hermanem Müntzingiem i Pascalem Battusem. Interesują go partytury otwarte (tekstowe i graficzne) zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.
Występował m.in. na festiwalu Malta, Ostrava New Music Days, Animator, Musica Electronica Nova. Dawał gościnne wykłady w Narodowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, na FAMU w Pradze i w toruńskim Kulturhauz.
Udziela się także jako DJ, obecnie w dwóch wcieleniach: DJ 2 Lewe Ręce i DJ Viagem ao Fim da Noite.

piotrtkacz.tumblr.com/
zaduszno.wordpress.com
zasypywaniekanonu.wordpress.com
https://www.mixcloud.com/dj2lewerece
https://www.mixcloud.com/DJViagemaoFimdaNoite

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

11.04.2019
godz. 18:00

Spotykamy się w Katowice Miasto Ogrodów
w sali BDK (nr 204 na II p.)
Wstęp wolny!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wykłady BDK: Jakub Adamec – Scena czeska

data wpisu: 01.03.2019

Subiektywna próba zagłębienia się w przestrzeń współczesnej czeskiej eksperymentalnej/elektronicznej muzyki. Wykładowca nie jest zawodowym muzykiem, nie jest teoretykiem muzycznym, nie jest on nawet dziennikarzem muzycznym. Ale jest on na scenie muzycznej od ponad 20 lat, więc widział i słyszał wiele i obserwuje ją nadal. Jak to jest ze współczesną czeską muzyką? Czy oferuje ona czegoś interesującego nie tylko dla czeskiego niemainstreamowego słuchacza w małym czeskim stawie, ale na przyklad też dla sąsiada w Polsce, czy nawet dla kogoś jeszcze dalej? Ile znasz ciekawych czeskich grup i projektów? Czy słyszałeś któryś na żywo? I jak było? Na tym wykładzie powinieneś dowiedzieć się więcej. Wykład w łamanym języku polskim.


Jakub Adamec – artysta audiowizualny i kurator. Członek czeskiego zespołu elektropunkowego I Love 69 Popgejů (od roku 2001). W 2003 roku, wraz z Petrem Štarkem został laureatem Nagrody EXIT Miroslava Prošeka. W latach 2005-2007 był jednym z kuratorów Galerii Strážná věž w Ostrawie. W 2007 roku ukończył Pracownie Intermedialną na Wydziale Sztuk Pięknych w Ostrawie. W latach 2008-2010 członek polskiego zespołu avant-popowego The Complainer & The Complainers. W 2009 roku I Love 69 Popgejů został ogłoszony najciekawszym projektem konkursu Malá Alternativa w Pradze.Uczestniczy w wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Zagrał ponad 200 koncertów w Czechach, PL, SK, D, HU i CH. Od 2007 roku intensywnie współpracuje z polskimi artystami, zarówno wizualnymi, jak i muzycznymi. Brał udział w nagrywaniu kilku albumów. Zajmuje się także muzyką do filmu i do teatru. Jako kurator pracuje głównie z czeskimi i polskimi artystami współczesnymi. W latach 2012-2016 był kuratorem Galerii miasta Trzyniec, najdalej wysuniętej galerii czeskiej od Pragi. W latach 2016-2017 pracował w Czeskim Centrum w Warszawie. Pod koniec 2016 roku wydał swój drugi solowy album, Are You Human? Confirmed. we współpracy polskich labeli Mik Musik i BDTA oraz czeskim labelem Flesh & Brain. Od marca 2017 roku pracuje jako kurator i dramaturg w PLATO Ostrawa. Mieszka i pracuje w Ostrawie.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

14.03.2019
godz. 18:00

Spotykamy się w Katowice Miasto Ogrodów
w sali BDK (nr 204 na II p.)
Wstęp wolny!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mikrorezydencja BDK #12 – Krzysztof freeze Ostrowski

data wpisu: 19.02.2019

“Na zajęciach z matematyki w ostatniej ławce siedzi rudy chłopak, który jak opętany stuka o blat palcami. Choć wzrok reszty uczniów skupia się na zapisywanym właśnie wzorze, on zupełnie nie zwraca na niego uwagi. Widzi tylko kątem oka jak ciąg liczb powoli zaczyna ściekać po powierzchni tablicy, mieniąc się kolorami, aż w końcu rozlewa się po podłodze niczym fraktalny wyciek z innego wymiaru. Wystraszeni uczniowie z pierwszych ławek odruchowo podnoszą nogi i wtedy daje się słyszeć rytm. Dźwięki, raz uwolnione, odbijają się od ścian sali, wciskają rojem w jej szczeliny, wirują w różnych kierunkach, aby w końcu wpaść prosto do ucha nauczycielki. Ta nie potrafi powstrzymać napływającej wściekłości – łapie Krzysztofa Ostrowskiego (numer w dzienniku – 28) za ucho i, omijając wyciek, wyprowadza go z klasy. Dzieje się tak już któryś raz z rzędu. Po latach chłopak wreszcie siada przed maszyną; przez ledwo uchylone okno wpada słabe światło, zasłona podryguje na wietrze, pochylony Krzysztof programuje rytm.”

Jest pogodna jesień 2018 i Ostrowski pojawia się ponownie, tym razem na winylu wydanym przez wytwórnię Jacka Sienkiewicza, Recognition. Eksperymentalna stylistyka “Primary Fluctuation” może być zaskoczeniem dla wielu śledzących płyty wydawane przez Jacka, choć na pewno można znaleźć wiele wspólnych cech twórczości obu artystów – jak dbałość o najdrobniejsze detale czy przebijający się w muzyce rodzaj poważnej melancholii. Płyta Ostrowskiego to futurystyczna polirytmia, pozostawiająca jednak sporo przestrzeni na groźne basy czy nieoczywiste sample, bliska estetyce połamanej fuzji techno i bass music promowanej z sukcesem przez wytwórnie w rodzaju Timedance czy Livity Sound. Cztery utwory (pięć w wersji cyfrowej) składają się na spójną, frapującą, wciągającą i zaskakującą płytę, która zapowiada serię wydawniczych niespodzianek przygotowanych przez Recognition na nadchodzące miesiące.

https://tinyurl.com/freezeostrowski

Koncert podsumowania dwunastej (kwadrofonicznej) Mikrorezydencji odbędzie się 8 marca 2019 r. (piątek)
o godz. 20.00 w Studio BDK (sala nr 204)
na II p. Katowice Miasto Ogrodów.

wydarzenie FB
Wstęp wolny!
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y !
Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas odwiedzili nas: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina.

Warsztaty BDK: Pure Data z Maciejem Połynko

data wpisu: 19.02.2019

Biuro Dźwięku Katowice i gość specjalny Maciej Połynko zaprasza na trzyczęściowe warsztaty mające na celu zaznajomienie uczestników ze środowiskiem Pure Data, powszechnie dostępnego, bezpłatnego narzędzia do programowania dźwięku stosowanego zarówno w praktykach artystycznych jak i w branży gier komputerowych. Uczestnicy warsztatów od podstaw poznają metody zaawansowanej syntezy dźwięku, przetwarzania go oraz tworzenia własnych interface’ów. Celem warsztatów jest też sama promocja Pure Data jako narzędzia do innowacyjnej kreacji dźwięku oraz łączenia ze sobą różnorodnych narzędzi hardware’owych i software’owych.


W trakcie trzech spotkań zajmiemy się:

1) Wprowadzeniem do środowiska Pure Data (2 marca 2019 r.)

2) Technikami syntezy dźwięku w oparciu o środowisko Pure Data (27 kwietnia 2019 r.),

3) Możliwościami tworzenia własnych interfejsów w środowisku Pure Data (25 maja 2019 r.).


Udział w warsztatach jest bezpłatny.
Link do formularza zgłoszeniowego >>>>> https://goo.gl/forms/DP5sYL5G0n2vCo2N2


Zgłoszenia przyjmujemy do godz. 12:00, 25 lutego 2019 r.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach powiadomimy drogą mailową 26 lutego.

————————————————————

Maciej Połynko – artysta audiowizualny, pracuje ze światłem, dźwiękiem i video. Jest autorem instalacji interaktywnych, dźwiękowych i video, zajmuje się muzyką elektroniczną, improwizowaną i field recordingiem, realizuje oprawy wizualne i dźwiękowe na potrzeby spektakli teatralnych. Pod pseudonimem Piołun realizuje solowy projekt muzyczny oparty na dźwiękach syntetyzowanych za pomocą autorskich instrumentów software’owych. Współzałożyciel Centrum Badania Możliwości. Jego prace były prezentowane m.in w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie (MOCAK), Galerii EL w Elblągu, Galerii „Tworzę Się” w Szczecinie, Pracowni Sztuki Zaangażowanej „Rewiry”, Muzeum Częstochowskim, Muzeum Woli (Warszawa), Galerii Labirynt w Lublinie, czy Tabačka Kulturfabrik w Koszycach. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012) oraz Prezydenta Miasta Lublin (2016).

Wykład performatywny: Historia zestawu perkusyjnego…

data wpisu: 05.02.2019

Tegoroczny cykl spotkań rozpoczynamy wykładem performatywnym Krzysztofa Topolskiego pt. „Historia muzyki popularnej przez pryzmat zestawu perkusyjnego”.

Zestaw perkusyjny wymyślono na potrzeby muzyki tanecznej, około 100 lat temu. Jego geneza łączy się nierozerwalnie z ewolucją jazzu i muzyki popularnej tworzonej wśród afroamerykańskiej społeczności w USA. Podobno pierwszy tzw. backbeat w całym utworze, dominujący od początku do końca (co dziś w rocku, popie czy hip-hopie jest więcej niż regułą), zagrano i nagrano w okolicach roku 1948.

Gdy muzyka popularna jak swing, blues oraz wczesne formy rock and rolla były jeszcze dość wyraźnie spokrewnione rytmicznie określano je całościowo mianem rhythm and blues. Zjawisko to zawierało w sobie wszystko co Czarna Muzyka miała do zaoferowania. Wzbogacano je też często elementami rytmiki latyno-amerykańskiej i wtedy też wśród rytmów granych na zestawie królowało tzw. shuffle, a każdy perkusista musiał posiadać ten stylowy i wyrazisty groove w swoim arsenale. Ten bardzo istotny moment w rozwoju zestawu perkusyjnego stał się inspiracją do powstania niniejszego wykładu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

14.02.2019
godz. 18:00

Spotykamy się w Katowice Miasto Ogrodów
w sali BDK (nr 204 na II p.)
Wstęp wolny!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Krzysztof Topolski – perkusista, improwizator, ekolog akustyczny, edukator. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise, soundscape i groove. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe oraz realizuje nagrania terenowe. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. Był kuratorem festiwalu Soundplay 2014 oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW Łaźnia w Gdańsku. Z saksofonistą Tomaszem Dudą tworzył rojekt Arszyn / Duda. Z Adamem Witkowski (Nagrobki) i Wojtkiem Juchniewiczem (Trupa Trupa) tworzy grupę Wolność, z Robertem Skrzyńskim (Micromelancolie) nagrał płytę Radar. Publikował swoją muzykę w takich wytwórniach jak, Sangoplasmo, Post_Post, Nefryt, Monotype, Audiotong, Sqrt, Lado ABC, Plg, Konkretourist, Pwalacz Perski, Plaża Zachodnia.

Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2010, 2013), Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011) oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku – rezydencja w Ohio Sate University School of Music (2013). Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie (2013) . Brał udział w wielu festiwalach m.in : Sanatorium Dźwięku, Narracje, CoCArt, Unsound, Line_in : Line_out, Wien Modern, Stimul, Echofluxx, Jazz and Experimental Music from Poland, Dni Muzyki Nowej, Lublin Jazz Festival.

Grał na perkusji w zespołach: Kobiety, Night Come, Red Rooster, był założycielem wraz M.bunio.S grupy Ludzie. Współpracuje, współpracował lub występował okazjonalnie z takimi artystami, muzykami, kuratorami lub grupami jak: Wojciech Jachna, Tomek Gadecki, Maciej Sadowski, Micromelancolie, Zorka Wollny, Anna Friz, Johannes Bergmark, Patryk Lichota The Fuse Factory, Columbus Duo, Mariusz Waras, Laurenz Theinert, Daniel Muzyczuk, Michał Libera, Piotr Kurek, Wojtek Kurek, M.bunio.S, Emiter, Thomas Lehn, Andrew Sharplay, Mikołaj Trzaska, Wojtek Juchniewicz, free103point9, Krzysztof Pawłowski, Wojtek Mazolewski, Ania i Adam Witkowscy, Lukas Jiricka, Tomasz Ziętek, Martin Blazicek, Łukasz Kos, Maciej Wojnicki, Natalia Grzebała, Michał Borczuch, Mazzoll, Tomek Kopcewicz, Dagna Sadkowska, Michał Górczyński, Iwona Zając, Maciej Chodziński, Teatr Amareya, Dźwiękospacery.

krzysztoftopolski.wordpress.com