Premiera Biuroᵀⱽ

data wpisu: 09.11.2020

Biuro Dźwięku Katowice przedstawia – Biuroᵀⱽ – pakiet inscenizowanych koncertów zarejestrowanych w tymczasowym, eksperymentalnym studiu telewizyjnym w Katowicach. Dokumentuje on ważne zjawiska na polskiej scenie eksperymentalnej w dobie pandemii COVID-19. Poniższy koncert zerejstrowano 27 wrześńia 2020 roku.

Biuro Dźwięku Soundsystem – TNMKonline

data wpisu: 20.08.2020

Zapraszamy na ambientowy relaks na Scenie Muzeum Śląskiego, której jesteśmy współorganizatorami w ramach www.tnmk.online
Przed biurowym soundsystemem zagrają:

14:00–15:30
Botanica live
15:30–17:30
Aheloy! (djset)
17:30–19:00
Vladimir Ivkovic

———————————————
WSTĘP WOLNY

Otwieramy o godzinie 13:00
Ilość miejsc ograniczona do 150 osób. Obowiązuje kolejność wejścia.Prosimy o zabranie własnych akcesoriów wypoczynkowych.

FB EVENT

Mikrorezydencja BDK #16: Paweł Kulczyński / Wilhelm Bras

data wpisu: 09.03.2020

Zapraszamy na koncert podsumowania szesnastej Mikrorezydencji BDK!
Pierwszy gościem w 2020 będzie
Paweł Kulczyński / Wilhelm Bras

Wilhelm Bras, czyli muzyk, eksperymentator i artysta dźwiękowy Paweł Kulczyńskii, miłośnik brzmień ekstremalnych, autor koncertów plenerowych, instalacji dźwiękowych oraz zapalony budowniczy instrumentów. Tworzy elektroniczną muzykę awangardową na przecięciu gatunków, o trudnym do zidentyfikowania idiomie, flirtując z niszową kulturąklubową, noisem i ckliwymi melodiami.
Rytmiczne struktury wplata chaos, pejzaże generatywne i skrzące, analogowe wizgi, balansując przy tym chwytliwymi riffami i słodkimi arpeggiami. Koncerty Wilhelma Brasa cechuje wysoki stopień improwizacji, w których tematy z płyt służą tylko jako zalążki formy, a ostateczny efekt wynika z okoliczności danego wykonania. Może to być berlińska piwnica w szybkich tempach, bądź niemal kameralne wycieczki elektroakustyczne – i wszystko, co pomiędzy. W ciągu ostatnich pięciu lat zagrał ponad 100 koncertów na 3 kontynentach, na międzynarodowych festiwalach i w małych klubach. Wydał kilka albumów ciepło przyjętych przez krytykę i publiczność, w 2018 wyszła płyta winylowa „Living Truthfully Under Imaginary Circumstances” inaugurująca wydawnictwo muzyczne artysty – „Attitudes”. W 2020 ukaże się kolejny album. Występuje też pod mianem Lautbild, operując lżejszą materią dźwiękową.

wilhelmbras.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Koncert podsumowania odbędzie się w piątek 13 marca 2019 r. o godz. 20:00 w Studio BDK (sala nr 204)
na II p. Katowice Miasto Ogrodów.

Wstęp wolny!
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y !

Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas odwiedzili nas: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski, FOQL + Edka Jarząb oraz Gerard Lebik, Beniovska.

Mikrorezydencja BDK – Nabór

data wpisu: 20.02.2020

Uwaga uwaga!

Biuro Dźwięku Katowice ogłasza NABÓR na trzy edycje Mikrorezydencji

(marzec, kwiecień, maj).
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z treścią formularza zgłoszeniowego:
>>> https://tinyurl.com/mikronabor

Na zgłoszenia czekamy do 29 lutego.

Koncert – Wojtek Kurek

data wpisu: 29.01.2020

15.02.2020 o godz. 20:00

Zapraszamy do BDK na jeden z koncertów w ramach Wojtek Kurek – Buoyancy 2020 tour promującej elektroakustyczny materiał Ovule z kasety wydanej przez Pawlacz Perski.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
UWAGA! ! !W S T Ę P _____ 10 zł ______
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wojtek Kurek – perkusista, improwizator, autor instalacji i muzyki do spektakli
www.wojtekkurek.com

O dźwiękowej medycynie przyszłości – Glissando” #36

data wpisu: 29.01.2020

5.02.2020 o godz. 18:00

Zapraszamy na spotkanie promocyjne numeru #36 Glissando z udziałem Michała Libery oraz Antoniego Michnika. Podczas rozmowy połączymy różne wątki poruszone podczas numeru, jednak przede wszystkim będziemy krążyć wokół idei medycznych urządzeń, przestrzeni oraz instytucji przyszłości. Wychodząc od historii audiosfery instytucji oraz urządzeń medycznych proponujemy spekulacje nad wizjami dźwiękowego mapowania ludzkiego organizmu w przyszłości. Skoro dzisiaj projektujemy dźwięki najróżniejszych przestrzeni, to może w przyszłości będziemy dostrajać pomieszczenia do własnego zdrowia i samopoczucia? Skoro współcześnie kompozycje muzyczne i prace sztuki dźwięku wykorzystują materiał dźwiękowy wywodzony z sekwencji DNA, czy hormonów, to może w przyszłości będziemy wykorzystywać te dźwięki funkcjonalnie?

Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Spotykamy się na II p. Katowice Miasto Ogrodów w sali BDK (nr 204) Wstęp wolny!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Warsztaty – Speed Floppy Data

data wpisu: 04.11.2019

Spotkanie „Speed Floppy Data”, to warsztat „niedoskonałości” i kreatywnego wykorzystania ograniczeń. Będziemy mówić o pomysłach na reinkarnację wypartych mediów, szerzej o niekonwencjonalnych formatach, o modułach, muzyce generatywnej, chiptunach, black midi. W naszej wędrówce poprzez świat muzyki nieznanej i niesłuchanej dotrzemy na skraj eksperymentów z niską przepływnością i prześledzimy współczesne formaty stratne, oraz scenę Lo-bitową. W ciągu dwóch dni skupimy się na przygotowaniu możliwie najbardziej osobliwego albumu muzycznego o rozmiarze 1,44 megabajta.

Warsztaty poprowadzi Adam Frankiewicz (ur. 1986) – z wykształcenia reżyser teatralny. Założyciel niezależnych wydawnictw muzycznych Pionierska Records i Opio Records. Pomysłodawca wielu warsztatów i projektów związanych z technikami słuchania. Twórca radia Morskie Ucho.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Udział w warsztatach jak zawsze bezpłatny – po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
Link >>>>> https://tinyurl.com/speedfloppydata
Liczba miejsc jest ograniczona.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zgłoszenia przyjmujemy do godz. 12:00, 14 listopada 2019 r.
Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach powiadomimy drogą mailową 15 listopada.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

23-24.11§.2019 r. (sobota/niedziela)
godz. 10:00–18:00
Miejsce: Katowice Miasto Ogrodów (Biuro Dźwięku Katowice – sala 204, II p.),
Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice
wstęp wolny

Tracklista #14 – W stronę przestrzeni cz. 1/2

data wpisu: 04.11.2019

Wszystkich spragnionych wiedzy i wrażeń słuchowych zapraszamy
na czternaste spotkanie z Tracklistą Marcina Dymitera,
pt. W stronę przestrzeni cz. 1/2

Najbliższe dwa spotkania (7 i 21 listopada) poświęcone będą fenomenowi instalacji dźwiękowych oraz ukazaniu sound artu jako ciekawego zjawiska na polu sztuki. Przyjrzymy się działaniom oraz metodom artystycznym.
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Spotykamy się 7 i 21 listopada
na II p. Katowice Miasto Ogrodów 
w Studio BDK (nr 204) godzina. 18:00
Wstęp wolny
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej.

Tracklista dotychczas prezentowana była m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im. M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.
www.emiter.org/
~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej. 

Tracklista dotychczas była prezentowana m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im.M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.

www.test.biurodzwieku.pl/emiter/
www.emiter.org/

Mikrorezydencja BDK #14: Gerard Lebik

data wpisu: 21.10.2019

W ramach #14 Mikrorezydencji BDK gościć będziemy artystę dźwiękowego tworzącego na polu muzyki improwizowanej, eksperymentalnej i intermedialnej, korzystającego z wszechstronnego instrumentarium, m.in. saksofonów, generatorów, kompresorów powietrza, magnetowidów VHS, obiektów video oraz software. Kwadrofoniczne studio Biura Dźwięku przejmuje Gerard Lebik.

Koncert podsumowania odbędzie się (wyjątkowo) w czwartek 24 października 2019 r. o godz. 20.00 w Studio BDK (sala nr 204)
na II p. Katowice Miasto Ogrodów.

Wstęp wolny!
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y !

Gerard Lebik – jego muzyka i prace dźwiękowe oscylują pomiędzy formami improwizowanymi i komponowanymi. Używając mediów akustycznych i elektronicznych koncentruje się na takich zjawiskach jak czas, przestrzeń, percepcja fal dźwiękowych. Od 2014 z Zuzanną Fogtt tworzy Sanatorium Dźwięku festiwal/platformę dla muzyki eksperymentalnej i nowej. Współpracował z: Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Klaus Filip, Burkhard Beins …
brał udział: TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Haga, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri-Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm, CSW Warsza-wa, De Werf Brugge, Dizzy’s Club NY.

http://gerardlebik.net/
http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/en/
http://gerardlebik.blogspot.com/

Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas odwiedzili nas: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski oraz FOQL + Edka Jarząb.

Wykłady BDK | rrrkrta: na przekór „Techno”

data wpisu: 04.10.2019

rrrkrta ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––>
| .
| .
| .
| .
| .
v .

1 –> O filozofowaniu stopą i falą piłokształtną. Czyli o tym, że produkcja muzyczna czy artefakty kultury didżejskiej mogą, a tak naprawdę to powinny, stanowić osnowę życia, nie tylko tego muzycznego.

2 –> O puszczaniu cudzej muzyki i przestrzeniach, które powinny do tego służyć. O tym, gdzie realizują się rożne osoby którym tych przestrzeni brakuje. O rożnych projektach, które zostały zapomniane z uwagi na brak tych przestrzeni. I o bieżących działaniach/ twórczości, które spalają na panewce z uwagi na gentryfikację i dekontekstualizację techno-gatunku bądź techno-sposobu bycia. Zatem, drodzy użytkownicy Soulseeka! Drodzy kolekcjonerzy płyt! Jak skutecznie dzielić się muzyką? Po co didżejować?

3 –> Jeśli celem działań producenckich i didżejskich jest zasiedlanie i udźwiękowianie świata, to trzeba przyznać, że temu, co nazywa się „techno” raczej słabo to udźwiękowianie wychodzi. Drogi Andrzeju Korzyński! Drogi Smoliku! Czy warto to zmienić?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Spotykamy się w Katowice Miasto Ogrodów
w sali BDK (nr 204 na II p.)
Wstęp wolny!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rrrkrta: „Sprzedawałem używane płyty, redagowałem magazyny, programy edukacyjne i prowadziłem dyskusje. Nie sądzę, żebym z tych doświadczeń wyciągnął jakoś bardzo dużo, nie robiłem też tego za dobrze. Ale teraz przynajmniej jestem didżejem, ha! Prowadziłem wydarzenia Brutaż i Światło, i myślę o tym, jak tworzyć warunki do takiego odbierania muzyki, które umożliwia wspólnotę – pozawerbalną, troskliwą, choć zarazem krytyczną i kontestującą – nawet jeśli ostatecznie kontestuje się tylko samego siebie.”