Warsztaty – Speed Floppy Data

data wpisu: 04.11.2019

Spotkanie „Speed Floppy Data”, to warsztat „niedoskonałości” i kreatywnego wykorzystania ograniczeń. Będziemy mówić o pomysłach na reinkarnację wypartych mediów, szerzej o niekonwencjonalnych formatach, o modułach, muzyce generatywnej, chiptunach, black midi. W naszej wędrówce poprzez świat muzyki nieznanej i niesłuchanej dotrzemy na skraj eksperymentów z niską przepływnością i prześledzimy współczesne formaty stratne, oraz scenę Lo-bitową. W ciągu dwóch dni skupimy się na przygotowaniu możliwie najbardziej osobliwego albumu muzycznego o rozmiarze 1,44 megabajta.

Warsztaty poprowadzi Adam Frankiewicz (ur. 1986) – z wykształcenia reżyser teatralny. Założyciel niezależnych wydawnictw muzycznych Pionierska Records i Opio Records. Pomysłodawca wielu warsztatów i projektów związanych z technikami słuchania. Twórca radia Morskie Ucho.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Udział w warsztatach jak zawsze bezpłatny – po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
Link >>>>> https://tinyurl.com/speedfloppydata
Liczba miejsc jest ograniczona.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zgłoszenia przyjmujemy do godz. 12:00, 14 listopada 2019 r.
Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach powiadomimy drogą mailową 15 listopada.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

23-24.11§.2019 r. (sobota/niedziela)
godz. 10:00–18:00
Miejsce: Katowice Miasto Ogrodów (Biuro Dźwięku Katowice – sala 204, II p.),
Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice
wstęp wolny

Tracklista #14 – W stronę przestrzeni cz. 1/2

data wpisu: 04.11.2019

Wszystkich spragnionych wiedzy i wrażeń słuchowych zapraszamy
na czternaste spotkanie z Tracklistą Marcina Dymitera,
pt. W stronę przestrzeni cz. 1/2

Najbliższe dwa spotkania (7 i 21 listopada) poświęcone będą fenomenowi instalacji dźwiękowych oraz ukazaniu sound artu jako ciekawego zjawiska na polu sztuki. Przyjrzymy się działaniom oraz metodom artystycznym.
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Spotykamy się 7 i 21 listopada
na II p. Katowice Miasto Ogrodów 
w Studio BDK (nr 204) godzina. 18:00
Wstęp wolny
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej.

Tracklista dotychczas prezentowana była m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im. M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.
www.emiter.org/
~~~~~~~~~~~~
Tracklista to edukacyjna forma audio łącząca dj set z rodzajem wykładu o muzyce i awangardowych kierunkach w XX wieku.
Prezentacja muzyki w wersji ponadstylistycznej i międzygatunkowej.
Każdy z uczestników otrzymuje listę prezentowanych utworów z nazwiskami kompozytorów i szereg informacji (linków internetowych), gdzie można znaleźć informację o muzyce współczesnej. 

Tracklista dotychczas była prezentowana m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Warszawa), BWA w Tarnowie, Uniwersytet im.M.Kopernika (Toruń), Galeria El (Elbląg), Teatr w oknie (Gdańsk), Muzeum Miasta Gdyni.

www.biurodzwieku.pl/emiter/
www.emiter.org/

Mikrorezydencja BDK #14: Gerard Lebik

data wpisu: 21.10.2019

W ramach #14 Mikrorezydencji BDK gościć będziemy artystę dźwiękowego tworzącego na polu muzyki improwizowanej, eksperymentalnej i intermedialnej, korzystającego z wszechstronnego instrumentarium, m.in. saksofonów, generatorów, kompresorów powietrza, magnetowidów VHS, obiektów video oraz software. Kwadrofoniczne studio Biura Dźwięku przejmuje Gerard Lebik.

Koncert podsumowania odbędzie się (wyjątkowo) w czwartek 24 października 2019 r. o godz. 20.00 w Studio BDK (sala nr 204)
na II p. Katowice Miasto Ogrodów.

Wstęp wolny!
Z – A – P – R – A – S – Z – A – M – Y !

Gerard Lebik – jego muzyka i prace dźwiękowe oscylują pomiędzy formami improwizowanymi i komponowanymi. Używając mediów akustycznych i elektronicznych koncentruje się na takich zjawiskach jak czas, przestrzeń, percepcja fal dźwiękowych. Od 2014 z Zuzanną Fogtt tworzy Sanatorium Dźwięku festiwal/platformę dla muzyki eksperymentalnej i nowej. Współpracował z: Keith Rowe, Phil Minton, Ryoko Akama, Lucio Capece, David Maranha, Kasper T. Toeplitz, Eryck Abecassis, Paul Lovens, Kazuhisa Uchihashi, Jerome Noetinger, Noid, Klaus Filip, Burkhard Beins …
brał udział: TPAM Yokohama, Kunsthalle Basel, TodaysArt Festival Haga, V: NM-Festival Graz, Biennale Zagreb, Tokyo Jazz, Festival Umbrella Chicago, TD Vancouver, Bienalle Wro, Mem Bilbao, L’ull cec Barcelona, SuperDeluxe, Ftarri-Tokyo, Quite Que Berlin, Fylkingen Stockholm, CSW Warsza-wa, De Werf Brugge, Dizzy’s Club NY.

http://gerardlebik.net/
http://festiwal.sanatoriumdzwieku.pl/en/
http://gerardlebik.blogspot.com/

Mikrorezydencje artystyczne Biura Dźwięku Katowice to zainicjowany w 2016 roku cykl pięciodniowych wizyt studyjnych, podczas których zaproszony artysta przygotowuje specjalny koncert/słuchowisko w kwadrofonicznym systemie nagłośnieniowym. Dotychczas odwiedzili nas: Robert Skrzyński (Micromelancolié), Mirt, Lubomir Grzelak (Lutto Lento), Mikołaj i Piotr Tkacz, Emiter, Mateusz Wysocki (Fischerle), Jacek Sienkiewicz, Patryk Daszkiewicz (DMNSZ), Nicola Ratti, Miasto Masa Maszyna (Kolarczyk, Baran, Oleś), Grupa Etyka Kurpina, Krzysztof Freeze Ostrowski oraz FOQL + Edka Jarząb.

Wykłady BDK | rrrkrta: na przekór „Techno”

data wpisu: 04.10.2019

rrrkrta ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––>
| .
| .
| .
| .
| .
v .

1 –> O filozofowaniu stopą i falą piłokształtną. Czyli o tym, że produkcja muzyczna czy artefakty kultury didżejskiej mogą, a tak naprawdę to powinny, stanowić osnowę życia, nie tylko tego muzycznego.

2 –> O puszczaniu cudzej muzyki i przestrzeniach, które powinny do tego służyć. O tym, gdzie realizują się rożne osoby którym tych przestrzeni brakuje. O rożnych projektach, które zostały zapomniane z uwagi na brak tych przestrzeni. I o bieżących działaniach/ twórczości, które spalają na panewce z uwagi na gentryfikację i dekontekstualizację techno-gatunku bądź techno-sposobu bycia. Zatem, drodzy użytkownicy Soulseeka! Drodzy kolekcjonerzy płyt! Jak skutecznie dzielić się muzyką? Po co didżejować?

3 –> Jeśli celem działań producenckich i didżejskich jest zasiedlanie i udźwiękowianie świata, to trzeba przyznać, że temu, co nazywa się „techno” raczej słabo to udźwiękowianie wychodzi. Drogi Andrzeju Korzyński! Drogi Smoliku! Czy warto to zmienić?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Spotykamy się w Katowice Miasto Ogrodów
w sali BDK (nr 204 na II p.)
Wstęp wolny!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rrrkrta: „Sprzedawałem używane płyty, redagowałem magazyny, programy edukacyjne i prowadziłem dyskusje. Nie sądzę, żebym z tych doświadczeń wyciągnął jakoś bardzo dużo, nie robiłem też tego za dobrze. Ale teraz przynajmniej jestem didżejem, ha! Prowadziłem wydarzenia Brutaż i Światło, i myślę o tym, jak tworzyć warunki do takiego odbierania muzyki, które umożliwia wspólnotę – pozawerbalną, troskliwą, choć zarazem krytyczną i kontestującą – nawet jeśli ostatecznie kontestuje się tylko samego siebie.”